Thursday, July 26, 2007

Feeling of Motherhood

I do not know how to put into words to describe the feeling of Love, Blessed and Touched :

我不懂要如何用文字来形容我当时的心情和感触。以下是当中的几次我希望在这里和大家分享。

1 - When nurse send me back to my ward after my Caeserian , I heard my mummy talk to Yong Shuan (YS) :" Baby, your mummy is here."

当我第一次听到妈妈对永轩说:“永轩,不要哭了! 你妈咪回来了!” 从来只有我叫妈妈“妈咪”, 第一次听到妈妈叫我是 “妈咪”,打从心底感动出来。 真的不懂怎么样形容。

For so many years we have been calling my mum, mummy. It is first time I heard from my mummy I am now mummy to YS. Very touched.

2 - When I see the "bonding" between Shao Wen and Yong Shuan, especially when Shao Wen came back from work, he wish to see YS open his eye and look at daddy. If YS were sleeping he will wait until YS wake up just to have an eye contact with him.

再来就是看见绍闻和永轩的互动, 绍闻放工回到家里, 很期待永轩可以醒着看见他。 如果永轩睡着了, 当一醒来看见绍闻时,我会听到:“嘿, 你现在才醒来看爸爸啊!?” 绍闻很开心。



3 - When Shao Wen feed YS. The way he hold YS, talk to YS, nurse YS to sleep and so on. Previously when we cuddle with other's baby, Shao Wen never show he know how to carry a newborn baby. Just see how confident he carry YS and YS is comfortable when daddy feed him.

平时我们身边的朋友有小孩时, 绍闻很少会抱刚刚出生的婴儿, 或许应该说我较少看见。 可是当他抱着永轩时,很自然很自在, 永轩也很舒服。相信爸爸妈妈, 公公婆婆, 姐姐妹妹们也是第一次看见绍闻这一面吧!

永轩:“爸爸, 我很喜欢你抱我喂我,很舒服!”

No comments: