Thursday, August 09, 2007

Bath during confinement

说道洗澡,我好想痛痛快快地跳到泳池里畅泳。 一向以来都很爱游泳, 可是到墨尔本一年多没有真正的运动,更不用说到过泳池游泳。

上个周末我总于洗澡了,当然头发没有洗。长辈都说不要洗头,怕以后会头痛,就忍耐多几天吧!

Finally, 3 weeks after I came home from hospital, I took my bath last weekend. Mother in law bought me packets of confinement bath kit. I boiled almost 20liters of the herb water for my bath.

洗澡水是婆婆在怡保买给我的坐月洗澡材料,绍闻另外加买了这里朋友介绍的姜片。我的洗澡水虽然是烫的,可是从身上淋下去是一阵阵地凉。在洗澡前,不但要把窗口全关上,还加开了热炉。第一时间还要快快的把身体摸干,免得着凉,进风。

我很期待这个周末可以洗头了,然后希望可是在下个星期到理发院理发,漂漂亮亮的和永轩合照。

Can not wait for this weekend to come as I am going to have my first hair wash since I gave birth to Yong Shuan. :)

No comments: